Az augusztus 22-i Pénz /BőségBlokkok Konstelláció Állítás és Oldás után

Személyiség Integrációs tréning
Pénz és BőségBlokk Konstelláció Állítás és Oldás közben

A Pénz/BőségBlokkok Konstelláció Állítás és Oldás napunk érdekesen alakult, már napokkal előtte tudni lehetett, hogy kemény ügyek jönnek a felszínre. Végül 4 résztvevőnek csináltunk állítást és oldást, de ez is éppen eléggé megmozgatta a teljes csoportot. Hosszú és mély kapcsolódások jöttek a felszínre, melyek a pénz áramlásának gátját jelentették és a bőség megélését akadályozták. Összesen 14 segítőnk volt a napon, ami eddig példa nélküli. Elfogadtam a segítők jelentkezését, mert látszott, hogy szükség lesz rá. Jól tettem:) és ezzel én is tanultam, érdemes segítőket nagyobb számban is kérnem, mert általuk könnyebbé és gördülékenyebbé tehető az állítás/oldás folyamata.

A Pénz /BőségBlokkok mögött szinte mindig valamilyen áttételes emberi trauma áll. Egy-egy negatív életesemény eredményeképpen elutasíthattuk a pénzt magát, mert az összekapcsolódott a negatív megélésekkel. Megeshet, mint ahogy a mostani állítók eseteiből kiderült, hogy a pénzt azért utasította el a család egésze, vagy annak egy része, mert az a családban törést hozott, egy a blokkolódást megélt személy életében például a párkapcsolatában veszteséggel kapcsolódott össze.

Szerelem és pénz szórás kontra házasság, vagyon és biztonság

Az egyik esetünkben a pénz szórására kerestünk feloldást és azt találtuk mögötte, hogy az állító családi rendszerében a pénz birtoklása /megtartása egyet jelentett a szerelem elhagyásával, az önmegtagadással. A helyzetből fény derült még arra is, hogy a blokk keletkezése helye az a nagymama volt, akinek választania kellett a szerelem és a biztonságot adó házasság között, azaz a szerelem és a biztonságot jelentő vagyon között. A szerelmet “elvette” magától és benne hasadás keletkezett, megszületett az családi program, hogy a a házasság és a szerelem nem járhat együtt, a szerelem a házasságon kívüli, szégyenletes és elvetendő megélés. A családban a nők a házastársként mindig azt a férfit választották, aki biztonságos hátteret tudott nyújtani és szinte minden nőnél jelen volt a szerelem elhagyása, megtagadása ebben a választásban. Az állító maga pedig a családi programot működtetve a szerelmi kapcsolatában (nem házasság!!!) gyötrődött a pénz hiányától. Azaz ő a szerelmet választotta a házasság és a pénz helyett, miközben természetesen vágyott arra, hogy anyagi biztonságban, sőt gyarapodásban éljen. A pénz beáramlására mindig a pénz szórásával reagált, hogy fenntarthassa a “belső rendet, egyensúlyi állapotot”, azaz ne kelljen a szerelmét megtagadnia.

A képtelen nő és a tehetetlen férfi mintája

Személyiség Integrációs tréning
A teljes családi rendszer feláll:)

Az egyik állítónk családi rendszerét feltárva azt találtuk, hogy a szegénység, a pénz hiánya állandósult és folyamatos félelemben, szorongásban tartja a családot. Az állítás közben kiderült, hogy a nők mintája a képtelenség, azaz a “nem vagyok képes változtatni a helyzeten, nem tudok önmagam is tevőlegesen részt venni a pénz teremtésében” volt jelen. A férfi minta pedig a tehetetlenség köré rendeződött, azaz a blokkolt teremtő erő és cselekvőképesség mögé rendeződött. Az oki feltárás közben egy kényszerű választási helyzetet találtunk, melynek lényege az volt, hogy a szegénységből menekülni vágyó nagypapa, elhagyta a szülőföldjét – ahol mindig is maradni akart és ahová vissza vágyott – követte a bátyját és vitte magával a feleségét, aki szintén nem akart menni, de nem állt ki önmaga mellett, csendben kísérte urát. A férfi és az asszony az új helyen sem találta meg a gazdagságot, sőt az elszegényedés tovább fokozódott. Az önmegtagadás állt a családi tradíció és program (“össze kell tartanunk mindenáron, együtt kell mennünk, ha kell a halálba is”) ellenében mint választási lehetőség. Az oldás java része azt segítette, hogy az önazonosság és a család egysége (mind kis családi, mint nagy családi viszonylatban) megőrizhető és egyszerre meg is élhető. A nőkben a “képtelen vagyok” mintáját kellett feloldanunk, a férfiakban pedig a “tehetetlenül sodródom” mintáját kellett felszabadítanunk. Az új minta pedig a képes vagyok felvállalni magam és képes vagyok tenni az előrejutásomért, valamint az aktív cselekvőképesség mintája. Azaz képes vagyok tenni érte és meg is teszem a következő lépést, amivel önmagamat választva meg tudom teremteni a pénzt. Mindezek pedig a család együtt maradását sem zárják ki, sőt erősítik.

Kiszolgáltatottság = van pénz, szabadság = nincs pénz

Egy másik érdekes esetben a pénzáramlása hatalmas amplitúdókban váltakozott az állító életében. Volt amikor száz milliókban számolt, és volt, amikor kenyérre nem volt pénze. Az ő állításában feltártuk a mögöttes családi hátteret és kiderült, hogy a pénz megléte számára mindig összekapcsolódott a kiszolgáltatottsággal egy férfi felé. A kiszolgáltatottságot igyekezett elkerülni, ezért lemondott a pénzről (akár a sajátjától is “megszabadult”), ezáltal nem a férfi hanem a pénz kiszolgáltatottjává vált. A családállítás alapján megtudtuk, hogy nem attól az apától született, akitől a család tartotta (ő maga is ezzel a sejtelemmel élt, nem volt számára meglepetés, inkább megerősítés). A család női tagjainak párkapcsolati elemzéseiből kiderült, hogy mindig hatalmi harcok dúltak és mindig jelen volt a titok, a titkolt kapcsolat vagy szerelmi megélés. Többször előfordult a nevelőapa-leány kapcsolat, amiről az anya legtöbbször nem tudott, vagy nem vett tudomást. A szexualitással összekapcsolódott a szégyen, bűntudat és önmagunk felvállalásának lehetetlensége. A pénz mindannyiszor a “bűnös férfinél” volt, és a női ág többször hozott olyan döntést, mely szerint a férfi megbízhatatlan, a gyermeklány nem lehet biztonságban mellette, és inkább választják a szegénységet tudatosan, mintsem kiszolgáltatott állapotba hozzák magukat vagy megvédeni igyekezett gyermeküket.

Az állító életében mindig fontos volt, hogy erős, önvezető és öntudatos nő legyen, mégis olyan férfiakat vonzott be, akik mellett kiszolgáltatottá válhatott, ha más nem fizikai -szexuális értelemben. Az életében megjelenő férfiak rendre gazdagok, agresszívek, birtoklók voltak és még ha szabadulni szeretett volna és mindent elengedett volna, akkor sem engedték ki a karmaik közül, fizikai és lelki zaklatásoknak kitéve. Az állítóban tovább erősödött a minta, hogy ha a szabadsága fontos a számára, akkor le kell mondani a pénzről, mert a pénz mellett olyan emberek állnak, akik birtoklóak, agresszívek, erőszakot és megaláztatást hoznak a számára. Tehát tudat alatt akadályozta a pénz beáramlását, mert azzal a személyes szabadságát látta volna károsodni és megannyi negatív életeseménytől igyekezett megóvni magát a férfiak távol tartásával. Mindeközben mélyen belül vágyott arra, hogy a pénz, a bőség és a szabadság megélhető legyen és mindezek mellett a kölcsönösen egyenrangú és egymást tiszteletben tartó szerelem is megélhető legyen.

Végre megint: A teljes családi rendszer felállítása

Mivel ilyen szép számmal voltunk arra is volt módunk, hogy teljes családi rendszereket felállítsunk. Ami az egyik legtöbbet hozza szerintem az önismereti-öngyógyító munkában. Szembesülést azzal ami van és működik a családi rendszerünkben, a tudatalattinkban és rálátást, hogy ehhez képest mit gondoltunk, miben éltünk, milyen kényszerítő erők hatására cselekedtünk.

A Pénz/Bőségblokkok Konstelláció Állítás és Oldás hátteréről

A Pénz/BőségBlokkok Konstelláció Állítás és Oldás a Személyiség Integrációs Tréning módszerére épül, ami három önmagában is erős és hatékony módszer ötvözete: a családállítás, a pszichodráma és a rekonstrukciós kineziológia. Ezen módszerek bár önmagukban erősek, mégis vannak hiányosságaik, gyengébb oldalaik. Pont ez a legfőbb oka a három módszer együttes alkalmazásának. Ott ahol az egyik módszer kevesebbet tud, vagy megáll egy ponton ott a mások módszer átsegít, átlendít és plusz információval szolgál. Így például a családállítás legfőbb előnye a családi rendszer megjelenítése, a problémát okozó ügy térben való láthatóvá tétele. Ellenben alapvetően diagnosztikai célzatú és az oldási folyamatban magadra hagy, kevéssé magyarázzák el az analógiákat, a miérteket és a feldolgozásban is magadra maradhatsz (ha nem vonsz be például egyéni családállítás terápiát, kineziológiát vagy pszichológusi segítséget). Ezen ponton a pszichodráma remek segítség, hiszen a feltárt helyzetben való mozgásteret növeli, a szerepek mélyebb működési mechanizmusait láttatja, a szerepek közötti váltást segíti. Ráadásul a pszichodramatikus módszerelemekkel lehetőség nyílik az új mintában való mozgás, annak már a fizikai testen keresztül történő beépítése is.

Azonban egyik módszer sem hordoz akkora védelmet mint a kineziológia. Az izomtesztelés segítségével lehetővé válik az, hogy magát az ügyet, annak egyes elemeit és legmegfelelőbb oldási formáit kiteszteljük ott helyben, az állítás előtt és ha kell közben. A kineziológia nem csak az állítók számára ad biztonságos hátteret, hanem a tréner / terapeuta számára is. Nem megyek bele olyan állításba, ami az állító számára személyiségileg megborulást hozhat, traumát okozhat. A segítségével lézerpontossággal ki tudom szűrni, hogy melyik az az egy blokk, amivel akkor és ott foglalkozni kell, mert a legnagyobb gyógyulást képest adni az adott problémában. Kíméletessé is teheti a SzInT módszerét, mivel csak a tényleg fontos ügyek kerülnek felszínre. Sokszor tapasztaltam azt is, hogy egyes állításokban a kineziológia nélkül tévútra, vagy legalábbis hosszabb kerülőútra mentünk volna, vagy talán annyiban kellett volna hagyjuk a helyzetet. Kitesztelve azonnal rájöttem, hogy mi a helyes út a gócok feloldására. Ilyen módon például az egyébként fontos 20-30 éves családállítási tapasztalat is “pótolható”, helyettesíthető.

Következő Személyiség Integrációs Tréning: Budapest, Szeptember 12. 9:30-kb. 16 óra

A részvételi díjak:

Állítás: 10 000 forint

Állítás és Oldás: 14 000 fotint

Segítők: 2500Ft

Jelentkezés: a noionmegvalositasKUKACgmail.com e-mail címre írott levélben!

Share This:

About Nikoletta

Pozsgai Nikoletta Katalin, női önmegvalósítás specialista. Karrier-és életvezetési tanácsadóként, kineziológusként segítem elsősorban azokat a nőket, akik számára fontos a személyes önkiteljesedésük, a női értékek és a női lét csodáinak tudatosítása. Hivatásom célja, hogy a nők saját, generációs és kollektív mintázataik fájdalmait átalakítsák, a hitükbe és a szív bölcsességébe visszatérve a nőiségük virágát kibontva harmóniát hozhassanak a világba.